Ιδέες για δράσεις

1. παιχνίδι

Το παιχνίδι αυτό είναι εμπνευσμένο από την ιστορία του ομώνυμου βιβλίου της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη, σε εικονογράφηση Φωτεινής Τίκκου. Σειρά: Βιβλία που προάγουν τη συναισθηματική νοημοσύνη.

1. Βοηθάει το παιδί να καλλιεργήσει την ενσυναίσθηση, την ικανότητά του δηλαδή να μπαίνει στη θέση των άλλων, να κατανοεί και να αισθάνεται πράγματα με τον ίδιο τρόπο που τα βιώνει και ένα άλλο άτομο.
2. Φέρνει το παιδί πιο κοντά στο βιβλίο μέσω της τεχνολογίας.
3. Καλλιεργεί την κριτική/δημιουργική σκέψη του και ποικίλες δεξιότητες.
4. Διδάσκει ενώ ταυτόχρονα ψυχαγωγεί.
ΚΛΙΚ στην εικόνα!

2.Αναπτύξτε τη συναισθηματική νοημοσύνη του παιδιού  μέσα από το παιχνίδι

Ας δούμε μερικές δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε με το παιδί, για να το βοηθήσετε να κατανοήσει τα συναισθήματα. 

  • Παίξτε το παιχνίδι «Κάνω γκριμάτσες»
  •  Μοιραστείτε μια ιστορία με διαφορετικό τρόπο
  • Φτιάξτε ένα βιβλίο συναισθημάτων με το παιδί 
  •  Παίξτε το παιχνίδι «Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου .... τι βλέπω;»    Κλικ στην εικόνα!

3. Πώς νιώθει το κάθε παιδί;

Συζητήστε με τους μαθητές και αφήστε τους να σας αναφέρουν συναισθήματα που γνωρίζουν. Οι μαθητές δίνουν παραδείγματα πότε νιώθουμε αυτά τα συναισθήματα και μιμούνται την έκφραση του προσώπου ανάλογα με το κάθε συναίσθημα. Στη συνέχεια καταγράφουν τα συναισθήματα στο έντυπο που τους δίνεται και ζωγραφίζουν τα πρόσωπα των παιδιών ανάλογα με το κάθε συναίσθημα. 


4. Βιβλιαράκι για τα συναισθήματα (Α-Β τάξεις)

Κλικ στην εικόνα!


6.Παιχνίδι

Ένα πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι που θα μάθει τα μικρά παιδιά τα συναισθήματα . Αλλά και τα μεγαλύτερα παιδιά θα το βοηθήσει να συνδυάζουν γρήγορα διαφορετικά αντικείμενα . 

Προετοιμασία

  1. Τυπώστε τις λέξεις με τα συναισθήματα
  2. Στην συνέχεια κόψτε τις γύρο γύρο
  3. Πάρτε μια σακουλίτσα ή πουγκάκι και ρίξτε τις όλες τις λέξεις μέσα.
  4. Ανακατέψτε πολύ καλά
  5. Τυπώστε το πρόσωπο που προτιμάει το κάθε παιδί
  6. Στην συνέχεια τυπώστε όλα τα μάτια και στόματα
  7. κόψτε τα γύρω γύρω
  8. Απλώστε τα πάνω σε ένα τραπέζι ώστε να μπορείτε να δείτε τις εικόνες

Πως παίζεται :

Το κάθε παιδί βάζει το χεράκι του μέσα στο πουγκί και διαλέγει ένα συναίσθημα

Ο χρόνος αρχίζει και πρέπει να διαλέξει ποια μάτια και στόμα ταιριάζουν με το συναίσθημα που τράβηξε και να τα βάλουν πάνω στις φατσούλες

Νικητής είναι :

Αυτός που θα φτιάξει 5 φατσούλες πιο γρήγορα. Κριτής είναι ο/η δάσκαλος/α


5. Κατασκευή

Αφορμή για συζήτηση

Κλικ ΕΔΩ!


<--- Εναλλακτικές

Αν το παιδί είναι ένα και μικρό μπορούμε απλά να τραβάμε λέξεις να του τις λέμε και να φτιάχνουμε μαζί τις εικόνες

Για τα μεγαλύτερα παιδιά .. Χωρίζονται τα παιδιά σε ομάδες των 2 ατόμων . Το ένα παιδί τραβάει ένα συναίσθημα και το κρατάει κρυφό.φτιάχνει την φατσούλα και το ζευγάρι του προσπαθεί να βρει το συναίσθημα . Αν το βρει προχωράνε στο επόμενο . Κερδίζει η ομάδα που θα βρει 5 συναισθήματα πιο γρήγορα. Θα πρέπει να υπάρχει πάντα ένας κριτής για να γίνονται δίκαια τα παιχνίδια

Καλή διασκέδαση !!!


7. Συναισθήματα σε κάρτες, ώρα για παιχνίδι! 

Τα παιδιά έχουν συναισθήματα που διαχειρίζονται δύσκολα, όπως ο θυμός και η απογοήτευση. Ας τα βοηθήσουμε να τα εξερευνήσουν!

Τι πρέπει να κάνετε:

  • Εκτυπώστε σε φωτογραφικό χαρτί τις φωτογραφίες
  • Κόψτε τις και αρχίστε το παιχνίδι, βάζοντας κάθε φορά άλλο προσωπάκι πάνω στο σώμα της φιγούρας.
  • Τι έκφραση αναγνωρίζει το παιδί κάθε φορά;
  • Ποιο είναι το συναίσθημα που περιγράφει η εικόνα;
  • Ξεκινήστε ένα διάλογο με τα παιδιά!

8. ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ

Κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε με τα παιδιά στον υπολογιστή το παιχνίδι των συναισθημάτων.


10. Συναισθηματικές Δεξιότητες (υλικό - δραστηριότητες)

Οι δραστηριότητες σχεδιάστηκαν από την ομάδα συντονιστών-επιμορφωτών με προσανατολισμό τις αρχές της κοινωνικής εποικοδόμησης της γνώσης και της θεωρίας της Δραστηριότητας, όπου αναγνωρίζεται η σημασία της κοινωνικής αλληλεπίδρασης στη μαθησιακή διαδικασία. Για περισσότερα... κλικ στην εικόνα.


Κάθε παιδί διαδοχικά επιλέγει ποια λέξη θα γράψει, προσδιορίζει τη θέση της (αριθμός και κάθετα ή οριζόντια) κι εμείς του διαβάζουμε τον αντίστοιχο ορισμό. Αφού βρει την απάντηση, επιλέγει την εικόνα με το σχετικό συναίσθημα και την κολλάει στην κατάλληλη θέση, αφού πρώτα γράψει τη λέξη με αντιστοίχιση φωνήματος-γραφήματος

14. "Η αλφαβήτα των Συναισθημάτων" και άλλα...

Σκοπός μου είναι να πάρω ένα συναίσθημα από κάθε γράμμα και να φτιάξω καρτέλες για να εμπλουτίσω το εκπαιδευτικό μου υλικό, αλλά και να φτιάξουμε και με τα παιδιά τις καρτέλες της τάξης μας! Σας παραθέτω λοιπόν τα αποτελέσματα της έρευνας..εύχομαι να σας βοηθήσουν και να σας εμπνεύσουν στις δραστηριότητες και στο πρόγραμμα της αγωγής των συναισθημάτων που κάνετε στο σχολείο" .....


 ....Έτσι, συνδυάζοντας το λόγο και τη μοναδικότητα του καθένα παίξαμε το παιχνίδι των λέξεων και των συναισθημάτων. Τα συναισθήματα είναι αραδιασμένα ανά δύο στο πάτωμα. Εγώ έβαλα τα παιδιά να παίξουν σε ζευγάρια, όμως μπορείτε να βάλετε και περισσότερα μαζί. Τους ανέφερα κάθε φορά μία λέξη (π.χ παιδότοπος, βρώμικος, θάλασσα, γυμνός, χαζός, εμβόλιο κ.α) και τους ζητούσα να πατήσουν πάνω στο συναίσθημα που τους έκανε η λέξη αυτή να νιώθουν. 


1ος στόχος: να αναγνωρίζουν το θυμό στον εαυτό τους
και στους άλλους. 

Εμπλουτίζουμε το λεξιλόγιό μας με τους όρους:
Ήρεμος - Εκνευρισμένος - Θυμωμένος - Οργισμένος

2ος Στόχος: να καταλάβουν ότι ο θυμός είναι πολλές φορές ένα χρήσιμο συναίσθημα. 

3ος Στόχος: να καταλάβουν ότι πίσω από το θυμό μπορεί να κρύβεται ένα άλλο συναίσθημα. 


Για να ξεκινήσουμε η διαδικασία είναι απλή (και γνωστή πλεον) Κατέβασε απο εδώ τα δωρεάν εκτυπώσιμα, εκτύπωσε και πλαστικοποίησε. Για περισσότερα κλικ στον τίτλο!


Κάνοντας κλικ στον τίτλο θα βρούμε πολλές δράσεις 


24. 

Μία όμορφη ιδέα! Κάθε παιδί φτιάχνει και ένα σάκο που μέσα βάζει αντικείμενα που αντιπροσω-πεύουν και ένα συναίσθημα. Μπορούμε να το κάνουμε με χαρτόνια επίσης!


Για περισσότερα κλικ ΕΔΩ!


Για ασπρόμαυρο κλικ ΕΔΩ!

34.

38. και άλλη μία

What can you do when you're sad and blue? The StoryBots offer some helpful suggestions in a cheery song that'll turn that frown upside-down! → https://sbot.co/1NQ11ni


Κλικ πάνω στις λέξεις για να κατεβάσουμε:



9. Και άλλα παιχνίδια

ΚΛΙΚ στην παρακάτω εικόνα!


11. Το ζάρι ων συναισθημάτων

Α) Κάθε παιδί ρίχνει το ζάρι και ανάλογα με το συναίσθημα που του τυχαίνει αναφέρεται σε μια κατάσταση που το προκαλεί 
Β) Χρησιμοποιούμε το ζάρι για τη δημιουργία ιστορίας. Ξεκινάμε με την επιλογή των χαρακτήρων και τον προσδιορισμό του τόπου και διαμορφώνουμε την πλοκή με τη βοήθεια του ζαριού. Ειδικότερα, κάθε παιδί διαδοχικά ρίχνει το ζάρι και προσαρμόζει την εξέλιξη της ιστορίας ανάλογα με το συναίσθημα που του τυχαίνει.

12. Ο κόσμος των συναισθημάτων σε φύλλα εργασίας



Επιλέξτε ένα από τα προσωπάκια που σας ετοίμασα, εκτυπώστε και παίξτε.Χρησιμοποιήστε την φαντασία σας και φτιάξτε διαφορετικά πρόσωπα. Κάθε ήρωας θα εκφράζει και ένα συναισθήμα.  

Άλλες ιδέες:1) Κόψτε τις φιγούρες, κόλληστε ξύλινα ξυλάκια στο πίσω μέρος και παίξτε κουκλοθέατρο. 2) Κάντε 2 τρυπούλες στο κάτω μέρος, περάστε τα 2 δάχτυλά σας και κάντε τις φιγούρες να περπατάνε!3) Φτιάξτε ένα mini παιχνίδι "Μάντεψε ποιός". Χρησιμοποίηστε την ίδια κάρτα πολλές φορές αλλά ζωγράφιστε κάτι διαφορετικό: :π.χ. βάλτε μια φορά γυαλιά, μετά μουστάκια, μούσι, φακίδες. Κάντε να είναι μια λυπημένος, χαρούμενος, να έχει ένα δόντι!Στόλιστε τα μαλλιά των κοριτσιών με λουλούδια, στέκα, κάντε ανταύγιες και ότι άλλο θελήσει η φαντασία σας! Kαλό Παιχνίδι!  


17. Συναισθήματα και τέχνη

19. Η ΓΕΦΥΡΑ 

Bridge (Γέφυρα) είναι μια μικρή ιστορία για τέσσερις χαρακτήρες των ζώων που προσπαθούν να διασχίσουν μια γέφυρα , αλλά συναντούν εμπόδια μεταξύ τους στην προσπάθειά τους αυτή!Η μη συνεργασία οδηγεί την τιμωρία...Το ηθικό δίδαγμα αυτής της ιστορίας είναι πως μπορεί να υπάρχουν συχνά διαφωνίες ή ανταγωνιστικά μονοπάτια στη ζωή, όμως πέρα από την υπερηφάνεια, υπάρχει και ο συμβιβασμός!

Τραγούδι συναισθημάτων στους ρυθμούς του γνωστού παιχνιδοτράγουδου Χόκυ Πόκυ.  


23. Παιχνίδια διαχείρισης θυμού: 

«Ο πράσινος δράκος και το μαγικό κουτί»

  1. Βάλτε τα παιδιά να φτιάξουν ένα κουτί με την δική τους προσωπική σφραγίδα.
  2. Κάθε παιδί έχει το δικό του κουτί.
  3. Στην συνέχεια βάλτε τα να γράψουν τι τα κάνει να θυμώνουν.
  4. Αν είναι μικρά, μπορούν να ζωγραφίσουν ή να γράψετε εσείς.
  5. Καθετί που γράφεται μπαίνει στο μαγικό κουτί και μετά γίνεται μια συζήτηση για το τι μπορεί να κάνει το παιδί όταν του συμβαίνει αυτό.

25. Κάρτες για τα Συναισθήματα

Με αυτές τις εικόνες μπορούμε να φτιάξουμε μικρές ιστορίες με τους μαθητές μας.



33. Little Blue Birds

εικόνες για δημιουργία ιστορίας...και άλλα!

35.

Ένα παιχνίδι με κερτέλες στην αγγλική γλώσσα που εύκολα μπορούμε να μεταφράσουμε και να επανακατασκευάσουμε στα ελληνικά! 

Το κατεβάζουμε ΕΔΩ!


40. ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ με κάρτες για ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ

Η Ιστορία του Μ. Χατζηδάκι και κάρτες
https://e-children.blogspot.gr/2016/03/blog-post_18.html#axzz4VNDHYHFA  για κουκλοθέατρο"Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί, στο οποίο ζούσαν όλα τα Συναισθήματα.Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα...


Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε